Hírportál

Ugrás a menüre

Miért éppen digitális tananyag? És főleg ... milyen?

 Sokan sokféleképpen próbálkoznak digitális tananyagok készítésével, és hát, meg kell mondanunk, hogy nem mindig működik, főleg a közoktatásban. A Válaszút programban kidolgozott digitális formátum eddig azonban biztató eredményeket mutat. Az alábbiakban azt kíséreljük meg leírni, hogy milyen elvek alapján állítun kössze egy ilyan anyagot, hiszen ennek felhasználhatósága a legkevésbé sem korlátozódik a program kereteire.

Az első, talán legfontosabb elv az volt, hogy olyan tananyagok szülessenek, amelyek figyelembe veszik a későbbi felhasználók élethelyzetét, jellegzetességeit. Hiába készítenénk 20 perces videókat, hiába magyarázna valaki egy kamerába, és az is kevés haszonnal kecsegtetne, ha hosszú szövegeket másolnánk online felületre. Mindezek alapján a digitális tartalom alábi szabályait igyekszünk betartani:

a) Soha ne legyen hosszabb a tananyag 20-25 percnél. Nem csináják meg, nehéz akár csak ennyi időt kisajtolni a napból

b) MIndig legyen interaktív tartalom (kattintható, játékos, azonnal visszajelzést adó)

c) Legyen visszajelzés - egyrészt azonnal, arra, hogy az aktuális feladat sikerült-e, de középtávú feedback is fontos, többek köztött arra, hogy egy diák hogyan is áll a többiekhez képest. 

d) A rendszer képes legyen arra, hogy visszejelezze a fejlődést, ne csak a tudást.

Abban bízunk, hogy a program keretein belül immár lassan 40, a fenti elvek alapján elkészült, tartalom megfelel a kihívásoknak, és a nagyon szép kezdet után tovább erősítia  diákok tanulási motivációját!



Navigáció

    Kezdőlap
    Műhelymunka
    Oktatás
    Projekt
    Szabadidő

További hivatkozások

    Hírportál
    Regisztráció
    Bejelentkezés
    Vissza az oldal-ra