Hírportál
Ugrás a menüre
Miért éppen digitális tananyag? És főleg ... milyen? Sokan sokféleképpen próbálkoznak digitális tananyagok készítésével, és hát, meg kell mondanunk, hogy nem mindig működik, főleg a közoktatásban. A Válaszút programban kidolgozott digitális formátum eddig azonban biztató eredményeket mutat. Az alábbiakban azt kíséreljük meg leírni, hogy milyen elvek alapján állítun kössze egy ilyan anyagot, hiszen ennek felhasználhatósága a legkevésbé sem korlátozódik a program kereteire.
Az első, talán legfontosabb elv az volt, hogy olyan tananyagok szülessenek, amelyek figyelembe veszik a későbbi felhasználók élethelyzetét, jellegzetességeit. Hiába készítenénk 20 perces videókat, hiába magyarázna valaki egy kamerába, és az is kevés haszonnal kecsegtetne, ha hosszú szövegeket másolnánk online felületre. Mindezek alapján a digitális tartalom alábi szabályait igyekszünk betartani:
a) Soha ne legyen hosszabb a tananyag 20-25 percnél. Nem csináják meg, nehéz akár csak ennyi időt kisajtolni a napból
b) MIndig legyen interaktív tartalom (kattintható, játékos, azonnal visszajelzést adó)
c) Legyen visszajelzés - egyrészt azonnal, arra, hogy az aktuális feladat sikerült-e, de középtávú feedback is fontos, többek köztött arra, hogy egy diák hogyan is áll a többiekhez képest.
d) A rendszer képes legyen arra, hogy visszejelezze a fejlődést, ne csak a tudást.
Abban bízunk, hogy a program keretein belül immár lassan 40, a fenti elvek alapján elkészült, tartalom megfelel a kihívásoknak, és a nagyon szép kezdet után tovább erősítia diákok tanulási motivációját!
Navigáció
Kezdőlap
Műhelymunka
Oktatás
Projekt
Szabadidő
További hivatkozások
Hírportál
Regisztráció
Bejelentkezés
Vissza az oldal-ra