Hírportál
Ugrás a menüre
Miért nehéz a matematika?A Magyar Református Szeretetszolgálat ózdi irodája által megvalósuló matematika oktatás során, heti egyszer, csoportos foglalkozás keretében, 1 órás intervallumban történik a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása, illetve emellett hetente egy, az adott témával kapcsolatos digitális, online felületen kitölthető tananyag segíti a matematika tantárgy gyakorlását.
A tanulók elég nagy százalékának bizony nehéz a matematika tantárgy, ezt többféle felmérések során kapott eredmények is bizonyítják. A matematika oktatása már első osztályban elkezdődik. Sok mindenkinek ismerősek a zavaros magyarázatok, amelyek után a tanulók többsége úgy érzi, hogy nem értette meg az adott anyagot. Nos, ezek a tapasztalások, élmények megölik a tanuló érdeklődését. A tanárnak ki kell találnia azokat a gondolkodtató kérdéseket, amelyek lassanként rávezetik a tanulókat a megértés és a gondolkodni tudás szintjére. Az eredményesség alapfeltétele a tanár, a tanár hozzáállása, alkalmassága. A tanár felkészültsége az első szempont. Véleményem szerint azért nehéz a tanulók nagy részének a matematika, mert nem a gyakorlati élethez kapcsoljuk. A gyakorlati életből kell venni a feladatokat és problémákat. Játékossá kell tenni a matematikát, hogy a tanulók szinte észre se vegyék, hogy matematikát tanulnak. Természetesen a diákok tudásszintjét is fel kell mérnünk bizonyos időközönként. Meg kell keresnünk azokat a hibákat, hiányosságokat, amelyek megnehezítik a matematikát, illetve annak megtanulását. A logikai tisztánlátás hiányát bizonyítják a definíciók és tételek összekeverései, ezért minél több logikai játékot kell bevinni a gyerekeknek, mert ezeknek gondolkodásfejlesztő hatása van. Rengeteg olyan játékot, időtöltést kellene beiktatni a gyerekek életébe, melyek megnövelik például az egyén vizuális érzékelését. Minden gyermeknek komolyabb rajzoktatásban kellene részesülnie, mert az nagyban fokozza a térlátást, a finom részletek megfigyelésének képességét is. Például egy rendes geometria feladatot nem lehet csak szavakban megoldani, hanem látni is szükséges, hogy miről is van szó. Egyszerűen sokszor nem tudja a tanuló, hogy mit kezdjen az adott kérdéssel, hogyan fogjon hozzá, pedig elég lennek néha egyszerűen csak elképzelni az adott szituációt.
Navigáció
Kezdőlap
Műhelymunka
Oktatás
Projekt
Szabadidő
További hivatkozások
Hírportál
Regisztráció
Bejelentkezés
Vissza az oldal-ra